Cliëntinformatie

Soms kan het voorkomen dat je ontevreden bent over de zorg die je (niet) krijgt, of je ervaart dat er sprake is van niet vrijwillige zorg, dan kan je contact opnemen met onderstaande mensen.

Heb je een klacht, dan volgt hieronder een kort stappenplan.

  1. Een klacht is het bezwaar als je het niet eens bent met een besluit van een van de begeleiders van Urtica of als je vindt dat je niet goed of juist bejegend bent. Probeer de klacht eerst te bespreken met degene waar het om gaat en vraag daarbij ondersteuning van iemand indien nodig.
  2. Lukt dat niet dan kun je de klacht ook bespreken met je persoonlijk begeleider.
  3. Je kunt de klacht ook direct bespreken met je behandelaar, de orthopedagoog of de directeur.
  4. Kom je er met hen niet uit, of wil je deze stappen overslaan, dan kun je bemiddeling door de klachtenfunctionaris van Quasir inschakelen.
  5. Wanneer je het niet eens bent met de klachtbehandeling kun je ook het geschil melden bij geschillencommissie stichting Zorggeschil.
    De klachtenfunctionaris kan je hierbij helpen.
    Via www.zorggeschil.nl/melding  kun je bij hen je geschil melden.

    Stichting Urtica is voor de Wet Zorg en Dwang, Wet voor de verplichte GGZ, Gehandicaptenzorg, JW en WMO bij deze stichting aangesloten.

Heb je meer informatie nodig?

Neem contact met ons op!

Reeoordweg 2a
7251 JJ  Vorden
Webteur

Algemeen 0575 - 55 34 59
Winkel 0575 - 47 10 43
Spoednummer voor cliënten van Urtica 0575 - 55 73 54